dziecko w sklepie

Konsument i reklama

Posted by

dziecko w sklepieHistoria reklamy jest długa – pierwsze z nich pojawiły się niemal w momencie gdy pojawił się handel oparty na wymianie monetarnej. Od najprostszych narzędzi jakie używano do reklamy po dzień dzisiejszy reklama stała się prawdziwą potęgą, bez której dziś nie wyobrażamy sobie funkcjonowania. Narzędzia i strategie reklamowe cały czas zmieniają się i starają się wyprzedać konsumentów i przewidywać ich potrzeby – nawet te do tej pory nie uświadomione.

Dziś bardzo często wykorzystywanym narzędziem marketingu jest  system motywacji [biznes.lumo.pl] nazywany również programem lojalnościowym. Znamy go wszyscy – polega na oferowaniu klientom gadżetów czy rabatów za odpowiednią ilość zgromadzonych za zakupy punktów.

Marketing lojalnościowy [biznes.lumo.pl] ma długą tradycję – można wręcz powiedzieć, że zaskakująco długą. Początki programów lojalnościowych sięgają roku 1793 roku i Stanów Zjednoczonych Ameryki. Kupcy handlujący z okoliczną ludnością wręczali jej miedziane żetony, które po zgromadzeniu odpowiedniej ilości  można było wymieniać później na produkty.

Do dziś natomiast możemy spotkać się ze zbieraniem punktów – naklejek, które umieszczamy na odpowiednich kartonikach. Pierwowzorem dla nich były zaś znaczki handlowe, które wypuszczano w roku 1891. Do znaczków dołączano specjalne książeczki, do których je wklejano. Po uzyskaniu odpowiedniej ilości znaczków można było otrzymać nagrodę.
Wszystkie programy lojalnościowe działają w podobny sposób. Różnić mogą się jedynie nagrodami, jakie obiecuje nam sprzedawca. I to w nich tkwi często haczyk, na który się łapiemy.

Dzisiaj w reklamie bardzo ważną role odgrywają czynniki wizualne – kolor, ruch, dynamika. Dawniej głównym środkiem reklamy na dużą skalę było radio. Emitowane tam marki musiały przyciągać klientów jedynie samym przekazem słownym i dźwiękowym. Oferowanie gratisów i zniżek w tym przypadku było chwytliwym sposobem by przyciągnąć uwagę klienta. Jak się okazuje do dziś ten rodzaj marketingu jest bardzo chwytliwy i przynosi duże zyski.

Podobne artykuły:

Branża kosmetyczna na rynku